Mä olen häkeltynyt! Mun pentu on paras. Pakko sanoo :D Nojuu, pentu oppii huimaa vauhtia. Tänään kävin lainaan kirastosta läjäpäin koulutuskirjoja (ja valokuvauskirjoja kans, mut ei siitä sen enempää) ja lukasin vähän jo tota Tie Tottelevaisuuvalioksi -kirjaa. Siellä oli tosta katsekontaktin hausta asiaa, ja päätin sit alkaa sit kokeileen kakaran kanssa kun peruskäskyt on jo hallussa pennulla. Jopa ulkona ollessa se tekee työtä käskettyä, istuu, menee maahan ja antaa tassua. No tänään sit aloin opettaan katsekontaktia, Ensin niin että aina kun Hippu katto mun silmiin, edes pienen hetke, kehuin ilosesti ja annoin namin, jatkoin tota niin kauan kun se alko oleen selvää sille. Sit niin että piilotin nyrkkiini namin ja laitin nyrkin sen eteen. Ekahan se riekku ja meni istuun ja anto tassua, meni maahan ja kieri ja mitähän kaikkee :D Puri sormia ja suurin piirtein seiso päällänsä että olis saanu sen namin mun nyrkistä. Sit se alko pikkuhiljaa tajuaan idean, kattoon mua silmiin ja sai namin, sitäkin tehtiin niin kauan kn alko sujuun. Kolmas oli niin että pistin namin lattialle, aina kun Hippu yritti mennä ottaan namia niin pistin käden sen päälle, tarpeeks kauan kun sitäkin tehtiin se ei enää yrittäny "varastaa" namia vaan istu nätisti ja katso mua silmiin, sanoin hyvä ja perään että vapaa niin se sai mennä ottaan namin. Sekin alko oleen jo paremmalla mallilla. :) Nopeaa tuo oppii!!!!!! Huomenna harjotukset jatkuu.

Mä oon ihan hämmästynyt kuinka nopeaa tuo neiti oppii asioita, vaikka se onkin yliärsyttävä joskus, on kintussa kiinni a puree jatkuvasti, ei ota kuuleviin korviinsa Ei -käskyä. Mut on tuo vaan niin ihana!!! Varsinainen sisäsiisteyskasvatus me alotetaan kunhan Hippu on rokotettu ja ukolla alkaa loma kuukauden päästä. Sillon on  helmpompi kun voidaan parin tunnin välein viedä ulos vuorotellen. On tuo vaan ihana. Ensi viikonloppuna sitten mennäänkin ukon kanssa mielenkiinnosta kattoon Agilityn SM-kisoja, jee, odotan innolla. :)

Mutta, päivittelen taas, tässä kuvia vielä kun oltiin pyykkituvalla ja Hipulla tais olla vähän tylsää ;)

652932.jpg

 

652936.jpg